Sunday, March 8, 2009

varane hommikutund

armukadedus ajas mu üles. imbus mu unenägudesse nagu hambavalu, lõi noaga südamesse. Tuli ootamatult ja põhjuseta nagu ikka.

...tuleb õppida kirjutama vastuolulisuses. tekst ei pea mitte lihtsalt olema vastuolusid täis, vaid vastuolulisus peab olema ta olemus, juur. ainult nii saab peegeldada olemise tangorütmi...

...mis asja ma küll armukadetsen, võiks hää meel olla hoopis kui teisel hästi läheb. mu vaene rumal kehameelearu - egoism on see. ürgne, loomulik nagu eluiha. sama sitt noh....

unes nägin filmi kolmekümnendate ameerikast. film oli justkui tehtud majandussurutise aegu, kuigi tegelikult jäi selgusetuks - millal siis ometi.
alguses näidatakse erinevaid noormehi tänaval kõndimas ja räägitakse propagandistlikult vajadusest suhtuda ellu rõõmsalt. need kel kaabu peavad kaabuserva vastu lõbusalt nipsu laskma. jne. siis selgub et need lõbusad noored lähevad lõbusalt sõjaväkke. edasi näidatakse ranget keskealist naist istumas ametnikulaua taga klaustrofoobilises ruumis milleks on võimeline vaid 50-ndate filmitööstus. üle laua vaidleb temaga tüse noormees kaherealises ülikonnas. sel hetkel saame aru et tegu on mängufilmiga, mitte propagandafilmiga. noormees tahab näha oma dokumente, st. ametlikke pabereid mis käivad tema kohta. talle seletatakse et ei ole võimalik kuna kõik need tähtsad paberid on vaid ühes eksemplaris. seejärel läbib noormees ametkondliku kadalipu, viibib mingil hetkel koguni vanglas. lõpuks on ta ühe vanema valgepäise naisterahva korteris. Naine on väga võimukas ja seletab noormehele et too on saavutamas uut astet arengus. Siis näitab ta noormehele pilti raamatust - seal on gravüür metsikust puust öösel. Puu on ähvardav ja ilus, täis ohtusid, lopsakas ja relvis. Naine ütleb et see on Lapse Tigedalt Töötamise Puu. noormees küsib pilti endale aga vanem naine keeldub, kuna see pilt olevat ühtlasi dokument noormehe kohta ja ühes eksemplaris... siis ma ärkan armukadedusse.

enne seda olin näinud unenägu harmsi naisest aga seda ma täpselt ei mäleta. mäletan et nägin harmsi naist justkui dokfilmis kirja kirjutamas vene keeles. harmsi naine saatis harmsile ka liikuva pildi kus ta on paljastat rindadega mispuhul ma veel mõtlesin et huvitav kas see ongi nüüd see meeleline naine. minul seksuaalne erutus puudus, oli vaid õhkõrn alatoon. oli kummastav tunne nagu jookseks filmilint silme eest läbi, unenäole omane pidev võõrandumus...

tjah aga enne seda leiutasin ma unes masina millega kirsse sorteerida. Jeeeeaaaa!

No comments:

Post a Comment