Sunday, February 1, 2009

tsitaat


Miks mehed on üldse feministid?

minu puhul on asi väga lihtne. kuna ma olen vaadetelt anarhist, siis mu feminismialased seisukohad tulenevad sellest otseselt. mulle on talumatu et keegi kellegi peal tallub. patriarhaalses ühiskonnas aga mehed talluvad naiste üle, kusjuures mehed ise ei pane seda tähelegi. küsimus pole muidugi ainult minu allergilisuses võimu suhtes. ma arvan et võimu küsimus on ühtlasi inimese sisemise arengu küsimus. ma arvan et mistahes võim laostab inimesi moraalselt. ja laostab nii võimu omamine kui võimule allumine. inimene ei saa sisemiselt areneda olukorras, kus teda patroneeritakse. sest ta ei õpi mitte kunagi iseseisvalt vastutust kandma. kahe inimese vaheline suhe on puudulik kui seal on mängus võim. ei saa olla meeste-naiste vahelisi normaalseid suhteid, kui samas käivad miskid võimumängud. mis sest et võibolla alateadlikult.

kui isiklikust aspektist vaadata - minu vanemate vahel valitses täielik sajaprotsendiline võrdõiguslus. seda üllatavam oli suurde ellu astudes avastada et ümberringi nii sugugi ei olnud. Mul oli ka kümme aastat väldanud suhe (täielikult läbikukkunud) äärmiselt targa ja tundliku naisega, kes mulle näitas ja õpetas, milles tegelikult seisneb patriarhaat, mida teeb see inimeste seksuaalsusega jne. Mehena olles on üpris raske teatavaid asju aduda. Patriarhaat on nii hirmutavalt iseenesestmõistetav nähtus, et seda märgatakse sama vähe kui hingamist. Vean kihla näiteks et enamus mehi näiteks mõistaks "Vagiina monoloogide" küsimuseasetusest sama vähe kui hobune meiereist. "Mingi arusaamatu naiste hala". Tänu sellele on ka vist üldse võimalik et on olemas selliseid oinaid, kes usuvad tõsimeeli, et jäme ots meie ühiskonnas ülepea naiste käes on...

No comments:

Post a Comment